התקופה הרגועה יחסית בשוק הנדל"ן ונישת מגורי היוקרה בפרט,
מחייבת מאמץ שיווקי מסוג מיוחד, חדשני ויצירתי.
על מנת להגיע למקסימום לקוחות ולאתר את הלקוח האולטימטיבי,
נדרשת חשיפה מרבית של הנכס והדרך האופטימלית להגיע לתוצאות היא באמצעות מסירת הנכס לטיפול בבלעדיות.
לאנגלו סכסון הרצליה פיתוח מחלקה מיוחדת הנקראת Exclusive Selection אשר הוקמה במיוחד לצורך זה. הוחלט באנגלו סכסון הרצליה פיתוח להרחיב את פעילות השיווק הקיימת ולצאת בקמפיין אקסקלוסיבי לקידום הנכסים אשר בייצוג בלעדי.
איתן בלומברג, בעלים ומנכ"ל החברה מפרט:
"מחלקת Exclusive Selection הוקמה אצלנו לפני מספר שנים, מתוך הבנה שנדרש מענה שיווקי ייחודי ללקוח בבלעדיות.
כאשר מדובר בנכסים יוקרתיים, יש לתת ללקוח מענה וסל שירותים מקיפים, בהתאמה אישית ומתוך תפיסה של שותפות לדרך. חדשנות ויצירתיות הן המפתח להרחבת מאגר הלקוחות והם גם הכלים שבאמצעותם אנחנו מפתחים פתרונות מיוחדים עבור הלקוחות שלנו. כלים אלו מספקים תוצאה שיווקית יעילה. האקסקלוסיביות מעניקה רווח כספי מוכח".
המילה "בלעדיות" נתפסת אצל חלק מבעלי הנכסים כמושג מרתיע. הם חוששים שבמידה וייתנו למתווך לטפל בבלעדיות בנכס, אזי יהיו מוגבלים מבחינת הפניות למתווכחים נוספים, למעשה, ההפך הוא הנכון.
מירה רנסיה כהן, יועצת נדל"ן ומנהלת מחלקת דוברי צרפתית מפרטת:
"הייצוג הבלעדי מאפשר למשווק לפעול בצורה גלויה וחופשית ככל הניתן ומאפשר שיתוף פעולה עם משרדי תיווך בארץ ובעולם וכך להרחיב את חשיפת הנכס באופן יוקרתי ואלגנטי.
לדוגמא, ניתן לצלם באמצעות הרחפן שלנו ע"י צלם מקצועי ולשלוח תמונות ואינפורמציה למתווכים, אנשי קשר ולקוחות פוטנציאלים וכך להרחיב את חשיפת הנכס בצורה משמעותית".
נכסים יוקרתיים צריכים לקבל במה שיווקית אחרת, במה זו ניתן להשיג בצורה אבסולוטית רק בשיווק בלעדי. הנכסים הללו לא הופכים לנחלת הכלל, אין זילות בערך הנכס והבלעדיות מראה לקונים אקט של רצינות וכבוד לנכס מצד המוכר.
נכסים מסוג זה מוכרחים להיות משווקים בבלעדיות. הנכס שומר על אקסקלוסיביות, ומשדר יוקרה לקונים פוטנציאליים.
הסכם בלעדיות שומר על יוקרת הנכס, וזאת בעבור עמלת תיווך המקבילה לעסקה רגילה.
כמו כן, היות ומתווך אחד מנהל את המו"מ מול הרוכשים הפוטנציאלים, יש בקרה ושליטה על המחיר ומיקוד והקפדה בתהליך המכירה, עובדה שיוצרת סדר ושקט לבעל הנכס והנבת עסקת win win .
כאשר אנו מקבלים נכס לטיפול במחלקת Exclusive Selection, אנחנו מפעילים את כל קשת הקשרים שלנו הכוללת את כל משרדי התיווך באזור, משרדי רשת אנגלו-סכסון הרלבנטיים ומאגר אנשי קשר ולקוחות פוטנציאלים שלנו ושל משרדי התיווך שאיתם אנחנו עובדים בשיתוף פעולה.
הבלעדיות מאפשרת למקסם את חשיפת הנכס וליצור שיתופי פעולה עם משרדי תיווך התורמים לקידום הנכס ולסגירת עסקאות.
בשנה החולפת הצלחנו למכור או להשכיר את רב הנכסים בבלעדיות.
50% מהעסקות נעשו בשת"פ עם גורמים חיצוניים. לכאורה הרווח שלנו מעסקה כזו הוא נמוך יותר, אבל לנגד עינינו נמצאת טובתם של המוכרים- והיא למכור/ להשכיר את הנכס כמה שיותר מהר ובמחיר המקסימלי.
מהם היתרונות הנוספים של טיפול בבלעדיות?
סוזן ניסים, יועצת נדל"ן ומנהלת מחלקת שגרירויות וחברות זרות מפרטת:
"היתרון המשמעותי ביותר בטיפול בבלעדיות הוא העובדה שבלעדיות היא המסלול המהיר לעסקה הטובה ביותר. ישנם בעלי נכסים הגרים בחו"ל ורוצים שייצגו את הנכס שלהם בארץ או בעלי נכסים שעסוקים בעבודתם ולכן יעדיפו איש קשר אחד שירכז את הפעילות כולה ויביא לקוח בשל לשולחן המו"מ".
הסכם בלעדיות, מוביל לשיעורי סגירה גבוהים יותר ובמחירים טובים יותר.
כמו כן, הוא מאפשר למתווך לפעול הן כיועץ והן כמשווק, מבלי לחסוך במשאבים. ההסכם מאפשר לנו מרחב פעולה מלא וחשיפה מלאה של הנכס בשלל ערוצי פרסום ומדיה, כך יש לנו את הזמן והאמצעים לאתר את הרוכש המתאים ביותר".
אז מה חדש בפעילות השיווקית בתחום?
סוזן מוסיפה: "בתחילת השנה יצאנו בקמפיין שכלל מגוון פעילויות שיווקיות מקיפות וממוקדות. במהלך השנה הרחבנו את פעילויות השיווק בדיגיטל גם על מנת לאתר לקוחות פוטנציאלים בארץ ובעולם. לשיווק בדיגיטל פוטנציאל אדיר, וזו גם הדרך המהירה להרחבת הקשרים.
בנוסף לפעילות בדיגיטל אנו עושים גם יחסי ציבור לנכסים.
לסיכום, הבלעדיות היא התחייבות דו-צדדית:
בעל הנכס נותן ליועץ הנדל"ן את הזכות לטפל בנכס ויועץ הנדל"ן מתחייב, בתמורה, לבצע מהלכים שיווקיים אינטנסיביים לקידום מכירת הנכס. זו הצהרת אמון הדדית.
כמו כן, בזכות הבלעדיות יש סיכוי גבוה יותר לסגירת עסקה, חשיפה נרחבת באמצעי התקשורת והפרסום, שיתופי פעולה עם מתווכים בארץ ובעולם וכן, מוטיבציה גבוהה מאוד מצד המתווך
טיפים לבלעדיות מוצלחת:
1.מציאת מתווך אשר מתחמה בסוג הנכס הספציפי שאתם מעוניינים למכור.
2.חשוב מאד למצוא מתווך שאתה מרגיש איתו בנוח וסומך עליו.
3.לבדוק את הרקורד של אותו המתווך.
4.לבקש המלצות.
5.להכין הסכם מחייב ומפורט, חשוב לציין את תקופת הבלעדיות בהסכם.
6.לפרט בהסכם בכתב את כל המהלכים השיווקיים שהמתווך מציע.
כמו כן, לבקש דווח חודשי של הפעולות אשר נעשו.
7.להתאזר בסבלנות ולתת למתווך לעשות את עבודתו הנאמנה.
8.חשוב להוסיף בהסכם סעיף בו המתווך מתחייב לשתף פעולה עם מתווכים נוספים.
9.לפני שיוצאים לדרך, חשוב מאד להיות במחיר הריאלי.